PDA

Просмотр полной версии : код ошибки Р2504


Санч
28.08.2013, 22:11
Горит лампа аккумулятора

OtherDima
28.08.2013, 22:18
надо как минимум сразу
замерить вольтметром аккум на заведенной машине
и на заглушенной

добавлено через 2 минуты
да,
в FAQ такой ошибки нет

добавлено через 1 минуту
Vehicle Manufacturer: Dodge
Generic OBD Error Code Details for P2504
Charging System Voltage High

добавлено через 15 секунд
что в переводе означает повышенное напряжение

Санч
28.08.2013, 22:19
На сервиса проверили генератор, сказали рабочий, сделали компьютерную диагностику и выдали ошибку Р2504, говорят необходима замена или ремонт блока управления двигателем. Зарядка мала 13.4, а генератор говорят выдает 16. Посоветуйте что делать?

OtherDima
28.08.2013, 22:19
P2504 CHARGING SYSTEM OUTPUT HIGH
When Monitored and Set Condition:

When Monitored: While the engine is running.
Set Condition: Battery voltage is less than 11.5 volts for more than 8 seconds. Battery voltage must exceed 12 volts for more than 5 seconds for fault to become inactive.
POSSIBLE CAUSES

OTHER DTC'S PRESENT
DIRTY OR LOOSE CONNECTIONS
ADD-ON OR ACCESSORY WIRES AT BATTERY TERMINAL
HIGH RESISTANCE IN THE B+ CIRCUIT
HIGH RESISTANCE IN THE B+ CROSS OVER CABLE
HIGH RESISTANCE IN THE GROUND CIRCUIT
GENERATOR
ECM
INTERMITTENT CONDITION

DIAGNOSTIC PROCEDURE

NOTE: Refer to VERIFICATION TESTS for appropriate verification test procedures.

With the DRBIII®, read DTCs. Is DTC P2502 set?
Yes --> Repair other DTCs first. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).
No --> Go To 2
Visually inspect the positive and negative connections at the battery. Visually inspect the battery negative connections at the engine block. Are the connections free of corrosion and are they tight?
Yes --> Go To 3
No --> Clean and/or tighten the connections. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).
Check for add-on or accessory wiring at positive (+) terminal of the battery. Are there any damaged wires at the battery?
Yes --> Remove defective or miss wired add-on or accessory wiring from battery. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).
No --> Go To 4
Measure the voltage between the B+ post of the generator and the B+ post of the battery while the engine is running. Is the voltage above .4 volts?
Yes --> Repair the high resistance in the B+ circuit from battery to the generator. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).
No --> Go To 5
Measure the voltage between the B+ post of the generator and the B+ post of the right side battery to the left side battery while the engine is running. Is the voltage above .4 volts?
Yes --> Repair the high resistance in the B+ cross over cable from right side battery to left side battery. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).
No --> Go To 6
Measure the voltage between the generator case and the B- post of the battery. Is the voltage above .1 volts?
Yes --> Repair the high resistance in the ground circuit. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).
No --> Go To 7
Disconnect the Generator field harness connector.
NOTE: Check connectors - Clean/repair as necessary.
Measure the resistance between the generator field terminals at the generator. Is the resistance between .5 and 15 Ohms?
Yes --> Go To 8
No --> Replace the generator. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).
Measure and record the voltage between battery positive circuit of the ECM harness connector and the battery negative circuits of the ECM harness connector. Reconnect the ECM connectors. Use the DRBIII® to measure and record battery voltage. Compare the voltage reading from the voltmeter with that of the DRBIII®. Are the readings within 3 volts of each other?
Yes --> Refer to the SYMPTOM: INTERMITTENT CONDITION Symptom (Diagnostic Procedure). Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).
No --> Replace and program the ECM in accordance with the Service Information. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 1 (DIESEL).

Санч
28.08.2013, 22:41
Мерили прибором LANCH X431 звучит дословно так: Chrging Sistem Active Voltage High

добавлено через 4 минуты
Но к аккумулятору идет всего 13.4!

добавлено через 13 минут
Может ли быть причина в блоке управления или это потери в контактах?

Дрюня
28.08.2013, 23:01
Регулятор напряжения в ЭБУ двигателя,если дело в нём то это только замена мозгов. Но что то я такого случая не припомню,надо контакты все посмотреть.

OtherDima
28.08.2013, 23:23
Но к аккумулятору идет всего 13.4!

столько должно на заглушенной машине показывать
при живом аккуме

добавлено через 6 минут
читаем тему про 'перезаряд'
http://caliberclub.ru/forum/showthread.php?t=8299
почистили контакты ЭБУ

Дрюня
28.08.2013, 23:25
Надо проверить провод идущий от ЭБУ на возбуждение к генератору,проверить его контакты и при необходимости поджать их.

Санч
29.08.2013, 11:39
Буду начинать поиски с меньшего проверю контакты и проводку, посоветуйте кому доверить авто в этом вопросе. Читал в форуме про jeep USA и Автолайт и на какие деньги попаду. Спасибо за участие в проблеме!

OtherDima
29.08.2013, 12:28
Автолайт это вроде официал - они сажут менять ЭБУ
и не будут занимать прозвонкой и прочей фигнёй
как у хирургов, болит - вырезать

Санч
29.08.2013, 16:09
Звонил в сервис Jeep-USA, там электричка месяц не будет. Посоветуйте кто сможет квалифицированно проверить проводку и контакты?!

Дрюня
29.08.2013, 16:09
Да вот пожалуйста... http://trs-motors.ru/

Санч
29.08.2013, 18:10
Спасибо Дрюня, записался на понедельник. Вернусь отпишусь!

Дрюня
29.08.2013, 18:56
Санч, Удачи:)

Igor_M
29.08.2013, 23:04
Напряжение зарядки (13.4) вполне нормальное. Соответственно, ничего смертельного. Я бы попробовал стереть ошибку и посмотреть. Ошибка могла возникнуть при отключении аккума на работающем движке, либо аккум проблематичен (обрыв в какой-то банке, периодический, или клеммы сильно окислены).